نتیجه یک تحقیق ۱۰ ساله؛ ابتلا به افسردگی و اضطراب با خوردن فست فود‌ها 

نتیجه یک تحقیق ۱۰ ساله؛ ابتلا به افسردگی و اضطراب با خوردن فست فود‌ها 
یک پژوهش در استرالیا نشان می‌دهد که خوردن فست فود احتمال ابتلا به افسردگی را به ویژه در میان جوانان افزایش می‌دهد
کد خبر: ۶۴۲
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

زی‌سان: مطالعات دانشگاه «دیکن» استرالیا نشان می‌دهد، مصرف بیش از اندازه فست‌فود‌ها و غدا‌های آماده موجب می‌شود که بعد از ۱۰ سال نشانه‌های افسردگی در فرد نمایان شود.

این مطالعه بر روی ۲۴ هزار نفر انجام شده و بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده است. ۳۰ درصد افراد که روزانه دو وعده غدای آماده مصرف کرده‌اند، حداقل یکی از مشکلات روانی به ویژه اضطراب را نشان داده‌اند.

دکتر ملیسا لِن، سرپرست این تحقیق می‌گوید: غدا‌های آماده حاوی مقدار لازم پروتئین هستند، اما مقداری زیادی انرژِ، قند و چربی نیز دارند که عامل اصلی مشکلات روده و التهابات داخلی هستند. همین مورد موجب افزایش فشار‌های روانی و بروز اختلال‌های روانی در فرد می‌شود.

استرالیا یکی از کشور‌هایی است که شهروندان‌اش به صورت فراوان غدا‌های آماده مصرف می‌کنند و فست فود‌ها در آن طرفداران زیادی دارند. به گونه‌ای که ۴۰ درصد ساکنان این کشور، روزانه حداقل یک وعده فست فود مصرف می‌کنند. 

نتیجه یک تحقق ۱۰ ساله؛ ابتلا به افسردگی و اضطراب با خوردن فست فود‌ها 

غذا‌های آماده مجموعه خوارکی‌هایی هستند که در آن شکر، چربی، رنگ مصنوعی و مواد نگهدارنده اضافه می‌شود تا هم طعم متفاوتی داشته باشند و هم مدت زمان زیادی قابل مصرف باشند.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، این مواد غذایی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت، فشار خون، چاقی و التهاب روده را افزایش می‌دهند. همچنین، نازایی در زنان و کاهش هوش از عواقب بلندمدت غذا‌های آماده هستند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون